Monday, January 10, 2011

MANIS! :)

mereka diuji kehidupannya.
mereka diuji keimanannya.
mereka diuji ketabahannya.
sedangkan aku yang hanya diuji sedikit sudah mengeluh ttg kehidupan. 
tidak mensyukuri nikmat dan kesenangan yang dilimpahkan.
mereka begitu tabah menghadapi ujian yg begitu berat sehingga aku terasa jika aku diuji sebegitu aku xmmpu Ya Allah!
aku mula sedar hidup aku sgt beruntung berbanding mereka.
kasih sayang,bimbingan dan pantauan yg cukup dr ibu ayah.
ilmu yang diberi cukup menyedarkanku.
melihat mereka begitu menyedarkan diri sendiri bahawa ada yg lebih malang dari kita. jgnlah sia2kan peluang yang dikurniakan Allah.
TERIMA KASIH MANIS! memori yg sgt MANIS! ALHAMDULILLAH!
sesetengah perkara perlu dicari dr pengalaman. :)


adik2 yg jauh,
wpun kita kini berjauhan,akak sentiasa mengirimkan doa.
semoga adik2 kuat menghadapi dugan hidup. berubahlah demi kebaikan diri sendiri. tiada ibu bapa yang tidak sayangkan anak mereka. peluang yg terbentang luas jgn disia2kan. semoga hidup adik2 diberkati,dirahmati dan sentiasa diberi petunjuk dan hidayah dr ALLAH! 
semoga sentiasa dibawah perlindungan ALLAH. 
insyaAllah pjg umor,ade rezeki kite berjumpe lagi!
kuatkan semangat,tabahkan diri.
buktikan pada semua kita tidak lagi seperti dulu. 
malah adik2 mmpu menjadi lebih2 baik dr mereka yg memandang rendah pd korg! 
AMIN! SALAM SAYANG! :)











2 comments:

cikdot said...

mcm sedih je kem yg ko pegi nih. klu aku pegi confirm nanges 18 tahun. hahah

tiqa ab said...

mmg sedih weh..kesian dorg..