Saturday, February 5, 2011

pulut durian

pernah makan?
kalau org utara xpernah makan,parah ar korang.
family aku dh lama xmkn. 
3 feb 2011. ayh beli durian. then ibu tny aku. "nk mkn ngn pulut ke?"
"NAK!! dh lm xmkn."
rasenye taun lepas aku xdpt pon durian. woooo. teruja! hahah

gambar ni aku cilok dr internet je.
nk bg gambaran sikit.

mesti ade :
1. durian
2. pulut.
3. gula.
4. santan.
mcm gambar atas ni.

maybe ade org yg xley terima. tp sbb ibu ayah asl utara, kitorg adik beradik dh di ajar dr kecik. so,ilove it!
ibu pesan. "esok kawen ngn org mane pon mesti ajr anak2,laki bini mkn mcm ni,kalau x nnt dorg pelik bile blk kg tgk tok,tokwan mkn."
huhuhu. BAIK IBU! :)

SO,try lahhh.. 
nak tau lebih detail tekan resipi .


5 comments:

Anonymous said...

waahhh. sedaaaapppp. (:

tiqa ab said...

mmg pon!

Si kacang said...

ak org utara.tp ak xpnh mkn pulut durian..slalunye klo dpt durian, mak wat kuah durian..
waaa..de lg x pulut durian kt umah ko.? nk ciketttt..

laila latif said...

weee. lama xmkn bnda tuhh!

tiqa ab said...

atin: ko utara tang mana?? hahah. mana aed dh atin oii. ko try soh mak ko wat weh. hahahah
laila: aku pon. tp dh dpt dh! :)