Monday, April 11, 2011

10tahun beliau pergi.

11 APRIL 2001.

aku baru berusia 11 tahun. tp inilah pemergian yg sgt meninggalkan kesan yg mendalam tika aku masih di bangku persekolahan.
 arwah tok (nenek) telah menghembuskan nafas terakhir jam 10.20 am.
  
pemergian beliau sgt memberi impak lebih-lebih lagi ke atas ayah. 
wpun ayah xtunjuk sgt,aku tahu. sbb ayah adalah anak yg plg rapat n manja dgn arwah tok.


setiap kali kitorg blk kg, arwah tok akn masak2 mcm. sumer sedap2. kalau meja makan xpenuh mmg xsah. sumer masakan kg yg mantap. favourite ayh dan akhirnya mnjd favourite kitorg! :)
arwah tokwan(atok) akan sembelih ayam. then aku akn tlg arwah tok cabut bulu ayam ngn adik2. comel kan?
arwah tok selalu bwk aku adik2 n kezen g kedai. 
pastu kitorg boleh pilih apa2 jajan sekalipon! :)
sebelum tido arwah tok akn siapkan tilam,bantal2. caring kan????
aku balik kg,bukan arwah tok bg aku wat keje sgt. hehhehe. tp kecik2 lg an time tu. mesti la suke bile xyah wat keje. hehehe. 
tahun sebelum arwah tok pergi, family besar ayah sempat la raya ramai2. tahun tu sumer ade.
meriah la sbb ayah ade 7beradik. ayah ank ke-5.
xsgka itu lah raye terakhir yg plg meriah kat umah tu. :(
arwah tok sgt baik. sgt terasa kasih syg die. 
i just really really miss her so much!

ALFATIHAH BUAT ALLAHYARHAMAH ASMA BINTI ISHAK.
SEMOGA ROH BELIA DICUCURI RAHMAT DAN DITEMPATKAN BERSAMA-SAMA ORANG BERIMAN. AMIN! 






:(



No comments: