Thursday, August 25, 2011

surat untuk ayah. :(


Assalamualaikum Ayah, hari tu kwn k.long masuk salam perantauan dlm berita harian. 


Ayah,sebenarnye itu salah satu impian hidup k.long. K.long nk buat salam perantauan untuk keluarga kita dr luar negara. :)
first2, k.long pun xphm npe k.long tolak peluang nk pegi Thailand tu.
Padahal ibu ayah support k.long sepenuhnya. 
Tapi hati ni berat sgt nk tinggalkan family. mula2 k.long ingt sbb k.long syg cuti 4bulan ni. k.long kan suke sgggttt cuti. :)
Rupa-rupanya Allah nk bg yg lebih baik kat k.long. Allah bg k.long masa-masa terakhir bersama ayah sebelum DIA jemput ayah. Allah bg k.long kesempatan bersama ayah di saat-saat sakaratul maut ayah. :(
Walaupun,impian k.long xtercapai, INSYAALLAH ade rezeki satu hari nnt. :)
TAPI, rase syukur atas peluang bersama ayah disaat terakhir tak ternilai harga dan nikmatnya. 
Alhamdulillah, k.long percaya QADA' N QADAR, gerak hati k.long. 
Lgpun, everything did happen for a reason/reasons. :)

K.long syg ayah. ayah sentiasa di hati.  ALFATIHAH. :)




6 comments:

W Najihah said...

tikaaaaa ! sedihnye :'( terharu aku baca. hope kau tabah hadapi semuanye. aku tahu kau boleh!

laila latif said...

Al-fatihah.
aku tau kau kuat tiqa!
ni salah satu dugaan kat kau,sbb Allah tau kau boleh hadapinya.
cepat atau lambat,InsyaAllah kau boleh hantar salam perantauan tu.
jgn lupa ltk nama aku sekali. okaii?
luv n miss u alottt!

Amalina Asmad said...

dapat pegi Thailand? buat apa tqah?
al-fatihah utk ayah tqah jugak

tiqa ab said...

wan : thx. :)
laila : okaaaiii!!! insyaAllah ade rzeki t. thnx dear!!!! :)
amal : exchange student kat thai amal. thnx amal. :)

Najmie Ibn Zainudin said...

Sebak aku baca :'( Sabar banyak² k tiqa? Al- Fatihah untuk ayah kau.

tiqa ab said...

thnx najmie! aku kuat ats izinNya dgn semangat dr kwn2. :)